Måla om?





Det har nu gått åtta år sedan vi byggde vårt fritidshus
och jag har egentligen inte några planer på att
måla om.

Ändå leker jag med tanken på hur det vore ifall väggarna var mellangrå
och alla fönsterkarmar svarta.


Vad tror ni,
visst vore det snyggt?
Maken lägger dock in sitt veto
för han vill att det fortsatt ska vara ljus och rymd.
Men ändå.... jag leker med tanken.


 Matsalen däremot kommer jag att måla om
men nu under julen får den förbli röd
för det är då den kommer bäst till sin rätt.


Det är riktigt bra med målade väggar,
det tar ju i stort sett inte mer än en helg att måla om ett rum
och förändringen blir jättestor.



Ha det bra i blåsten!







Kommentarer

Helen sa…
Du har rätt i att målandet går snabbt och lätt. Det är flyttandet av möbler och nedplockandet av lister, tavlor och hyllor som är det jobbiga och som i alla fall får mig att skjuta fram dylika projekt.
Jag gillar jättemycket de röda väggarna i ert vardagsrum. De ger ju en så varm stämning och känsla. Året om!