Marint






Om man är ute tillräckligt länge
kan man plötsligt bli 
inne.

Så verkar det ha gått för oss 
för plötsligt dyker det upp en massa fartygstavlor på bloggarna.




Vi har länge haft tavlor och annat med marina motiv här hemma
eftersom jag har sjöfarare i släkten.
Flaskan skrev jag redan om för ett litet tag sedan
och på tavlan ser ni ett fartyg där min farfars far seglade kapten.
Tänk att ha ansvar för ett sådant fartyg i storm, huj!
 





 
Jag tycker om att gruppera de saker som står framme
och här har jag dragit det till sin spets
för som ni ser har jag samlat allt på en sida av den låga bokhyllan.
 



 
Redan torsdagskväll,
jag fattar inte vart veckorna (och livet) tar vägen!
 
 
 
 
 

 


Kommentarer

Helen sa…
Själv har jag också sjömansblod i mina ådror:) Men så där ståtliga fartyg hade nog inte fått plats här i våra trånga farleder.
Lisa sa…
Härligt med tavlor o ting som betyder något, ibland är man ute o ibland inne men hela tiden personlig :)
Väldigt snygga bilder.
Ha en skön helg
Lisa