Altansäsong






Idag har det varit en riktigt fin vårdag hos oss
- för den som kunnat
sitta i lä.


 
Vi har tagit ut altanmöblerna
och nu känns det verkligen som om vårsäsongen är inledd.
 
Dessutom har jag planterat de första penséerna.
Vita med en blå kärna och helblå,
precis som förra året.
Trist kanske, med avsaknad av förnyelse
men jag tycker helt enkelt att de passar bäst på den grå-svarta altanen.
 




Den uppstammade krusbärsbusken
har klarat sig finfint i förrådet
och har redan slagit ut.
Man kan till och med se små blomknoppar men nu kommer tillväxten att stanna av lite.
Hoppas att den klarar sig från larver i år,
förra året blev den helt uppäten.
 
 



 
Skön lördagskväll till er!
 
 
 


Kommentarer

Det ser skönt ut!
Hos oss har solen tittat fram en gång mitt på dagen och det var allt.
Sen har det bara varit grått och ruskigt.
Trevlig kväll!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM
Unknown sa…
Så härligt när man får ta fram utemöblerna efter vintern. Nu måste ju ändå våren vara här på riktigt och till veckan som kommer lovas det riktigt varmt väder, iaf där jag bor.
Ha en fortsatt fin helg!
Anonym sa…
Kul att ditt uppstammade krusbär fungerar hos dig. Då finns chansen att det även fungerar hos mig.
Tack för det! /Ev@ i Sundsvall