Ett hus utöver det vanliga






Idag har vi varit på kaffekalas till 
ett hus utöver det vanliga,
en 1800-tals gård inredd med fantastiska färger, tapeter och möbler.
Sååå vackert - i verkligheten, 
för mina i hast tagna bilder 
gör den inte rättvisa.

Först några bilder från den stora salen.





Titta på de helt stilenliga tapeterna, 
spegeln mellan fönstren
och den imponerande kronan.






Dörrarna är målade med linoljefärger 
i kulörer som går i ton med tapeterna.



Här nere ser ni t.ex. de blå dörrarna i hallen 
och den brunröda som går i salen, 
vackert eller hur?

 
 
 






På altanen serverades välkomstbubbel med jordgubbar,
sådana kan onsdagar vara ibland.



Huset är enormt och på den övre våningen finns en riktigt stor sal 
med sju taklampor!
På bilden här nere ser man inte hur långt bordet, 
 som löper längs väggen med tre stora fönster, egentligen är. 











  
På gårdsplanen finns dessutom ett antal byggnader
som Lillstugan (!) här nere.
Jag säger bara, vilken miljö!





Tack för senast V,
du har ett helt fantastiskt hus!






Kommentarer

Välkomstbubbel på den verandan, jo man tackar. Vilket vackert hus fast lite för mycket av allt för att passa min smak. Häftigt med dörrarna ändå tycker jag. Kraaaam Pia
I min smak sa…
Hej Pia
Jag håller nog inte med dej fullt ut där för det här huset är både personligt och unikt medan det går tretton på dussinet av avskalade hem med samma grejer från samma affärer.
Susanne
Almbacken sa…
Wow, vilken miljö! Så läckert. Det blir vackert när man vågar satsa fullt ut hela vägen. Bubbel är ju aldrig fel men det där kakbordet ser ju inte dumt ut.....suck!

Kram,
Maria