Hopp om sommar








Jamen, ikväll kände jag att det ändå kan bli
sommar i år också!




Vi har tillbringar vår lediga dag på landet
där vi fortsatt projektet "köksö till altanen".




Här nere syns det nästan färdiga resultatet
efter ett första lager svart lasyr.
På toppen kommer en fanerskiva och på den galvaniserad plåt med en nervikt kant.
Hoppas den blir som jag tänkt mej.
Fortsättning följer .....




Det är inte bara vi som varit idoga idag.
Under vårt tak bor ett blåmes-par som hållit oss sällskap hela den vackra dagen..
De har antagligen många ungar innanför det pyttelilla hålet
för de har flugit som skottspolar med mat i munnen.




Den här våren har varit den blåsigaste jag kan minnas
så idag njöt vi verkligen av stillheten över vattnet.






Fin fortsättning på kvällen önskar jag er!






Kommentarer

Blir glad över att du visar blåmesarna. Fåglarna har inte haft det lätt denna kyliga vår, insektsbristen gör att många ungar dör. Sorgligt men sant. Det kommer bli ett riktigt fin köksö. Kraaam Pia
Almbacken sa…
Så flitiga ni är och så bra det kommer att bli! Med värmen kom också min lust att fixa utomhus.

Alltså, den utsikten! Underskön!

Kram,
Maria
HWIT BLOGG sa…
Ja det har än så länge varit en skön sommarvecka här, varm och solig! Jag kikar ut mellan flyttlådorna ibland :)
Härliga bilder du bjuder på...
Varm kram,
Titti
Kul med en köksö ute i det gröna ;))...åh så fin blåmes...älskar fåglar och har haft jätte många småfåglar utanför mitt fönster i vinter/vår...ger dom alltid frön och talg på vintern ;)),,,nu råder det student yra här...dottern tar studenten i morgon ;)).....ha en fin dag!
Kram