Blomnamn?





Den här veckan är antagligen årets mest sociala för vår del.
Vi träffar vänner från när och fjärran så gott som alla dagar,
en del planerat, annat spontant.
Mitten av semestern är den allra bästa
eftersom vi är utvilade samtidigt som vi har ledighet kvar
och det blir inte sämre av att vädret faktiskt är riktigt bra denna vecka.


Inläggen på bloggen kan de dock bli lite si och så med.
Idag har jag bara en fråga.
På altanbordet har jag tre små krukor med denna 
blomma.
Jag gillar den skarpt
mest på grund av den gråblå undersidan.








Namnet är jag dock osäker på.
Jag tror inte att den heter svartöga men har inget alternativ.
Någon som vet vad den heter?


Hoppas ni har en bra dag!!






Kommentarer

Hanna sa…
Jag tror den heter stjärnöga:-D
Japp, som sagt den heter stjärnöga. Bra sommarblomma som häller hela säsongen om man noppar av de vissna. Skönt att ha det lite socialt och njuta av semestern. Kraaaam Pia