Hallen





 
Tittar in för en torsdagshällsning
med en bild av vår
hall
i dagsläget.
 
Den grå färgen på väggarna har länge känts som något extra
men idag målas det ju grått vart man än ser.

Jag har i och för sig full förståelse för det
för grått är en klassisk färg som man inte tröttnar på i förstone.


 
 
 
På hösten brukar jag alltid få lust att boa in mej i huset hemma i stan.
Det har ju inte fått någon större omvårdnad på länge
eftersom vi åkt till landet varje ledig stund.
I år att det först nu när vi fått riktigt höstväder och det snart är Allhelgona,
som lusten börjat falla på.
 
Med tanke på miljön flyttar jag hellre runt än köper nytt
och jag tycker att gamla saker känns nya 
på en annan plats och i ett annat sällskap.
Så är det med de gamla grejerna på vårt hallbord.
Plötsligt lägger märke till dem
när jag kommer in i värmen från höstrusket där ute.
 
 
Ha en bra kväll!
 
 
 
 
 




Kommentarer

Älskar grått...vi har precis idag köpt tapeter till sovrummet som vi skall tapetsera med snart ;))
Ska bli så härligt !!...just nu har vi vinröda tapeter, jaja, vet att det låter konstigt,men dom är faktiskt snygga och vi har trivts med dom...och det är jag som vill förändra till grå, som ser ut som betongvägg ungefär...och jag tror det kommer att blir såå läckert...längtar !!...så fint det ser ut i er hall...snygg grå färg ?
Kram