Elektriker






Jag har haft ett 
loppisfynd
i form av en lampfot i mässig ståendes i källaren
eftersom jag inte hittat någon bra skärm
och eftersom det behövdes ny eldragning.




Idag har jag lekt elektriker 
och försökt installera ny el med varierande framgång.

Lampan ser ganska bra ut och passar med ett stort led-klot
men det gäller att inte peta på den för då börjar den luta.
Dessutom måste jag montera en ny strömbrytare så den lyser inte än.
Fortsättning följer alltså ifall jag får ihop den.





Oj, så skönt det är att kunna ta ut en semesterdag då och då helt utan anledning.
Idag har jag pysslat på och handlat inför helgen
som blir så mycket längre på så sätt.



Ha en skön fortsättning på fredagen!




PS Det blir mycket fönsterbilder nu. Måste ha med årstiden att göra. DS


Kommentarer

Helen sa…
Jättesnygg lampfot! Var försiktig bara, så du inte får en stöt!
Och håll i er i stormen. Hit till oss har den inte ännu nått.
Helen