Downshifting







Min bror och hans fru gör det.
Underbara Clara gör det.
 
Downshiftar,
alltså medvetet väljer ett liv eller en period
med mer tid
och mindre saker och pengar.





Jag känner stor förståelse för dem som gör ett sådant livsval.
Jag saknar själv aldrig grejer och prylar
utan det jag saknar
är TID -
tid att fotografera, redigera, promenera i dagsljus, läsa, laga mat, umgås
och att ta det lugnt!

Än är jag dock inte redo att lämna mitt intressanta jobb
så det ljuva livet får vänrta ett tag.

Ni får dessvärre också vänta på att bloggtorkan går över
så att jag återkommer lite tätare med inlägg.

Ha det gott så länge!



 




Kommentarer

Just det jag gjort nu. Bestämt mig för att arbeta mindre och ha tid till hälsa, familj och även om det kostar en del så kan det vara värt det.Jag klarar mig utan nya prylar har huset fullt. Det värsta är ju pensionen när man som jag arbetat deltid när barnen var små. Bloggtorka lider vi nog alla av till och från. Kram Pia