Vietnam







Hälsningar från
Vietnam!


 
Min verkliga akilleshäl i fråga om miljötänkade är resorna.
Längtan efter värme och nya spännande miljöer
får mej att med dåligt samvete sätta mej i flyg som tar oss till andra delar av världen.
 



 

Här är några bilder från en fin resort vid havet.
Bilden är tagen från altanen till vår lilla bungalow.
 


 
 
Massage är alltid skön
och blir inte sämre av att man får den utomhus.
 
 


 


Att åka över halva jorden bara för att lägga sig på en strand är inte min melodi
men några dagar med en bok i skuggan under ett parasoll kan man ändå unna sig.
Jag brukar inte vara fullt lika blek när jag kommer hem som när jag for
men jag solar faktiskt aldrig numera på grund av
3 F:
Farligt: Alla vet att solandet är farligt och att hudcancer är den sort som ökar mest.
Föråldrande: Solbrännan ger pigmentfläckar och rynkor.
Förgänglig: Solbrännan är färskvara och försvinner snabbt efter några veckor hemma.



När vi reser tycker vi om att blanda storstadspuls med strandliv och utflykter.
Jag återkommer med några inlägg om bland annat
människorna, maten, de kvinnliga företagarna.

Ha en riktigt bra onsdagskväll!!




 




Kommentarer