Att måla krukor







I helgen gav jag mej också på  
att måla några krukor
på landet.





Krukorna i lättfiber har några år på nacken 
och har blivit både urblekta och fläckiga.

Nu fick de sig en omgång med svart utomhusfärg och känns nästan som nya igen.





Min vän Maria på Almbacken är min stora inspirationskälla när det gäller odlande,
lite svårt att tro eller hur?
Det är i alla fall från henne jag fått idéen med funkia i den låga krukan.
I den högre har jag strutsbräken 
och båda krukor ska stå i halvskugga på den övre altanen.

De här bilderna är förresten tagna i samma vinkel 
som den första jag visade i mitt förra inlägg.
Ni ser att bygget gick framåt.



Köksbänken i det förra inlägget har jag byggt själv som ni kan se här.
Skivan är av zink som jag måttbeställde.
Den var i och för sig fin som den var när den var ny (se första bilden här)
men den blev med tiden flammig och nu har jag målat den svart, vilket blev ännu bättre.


Ha en fin kväll!
I morgon är det fredag - igen.










Kommentarer