Kaktusen






Håll tummarna för min lilla 
kaktusodling !

På vårt matsalsbord i stan står en samling med 
vad jag hoppas ska bli fina kaktusplantor.





Jag har flera gånger tidigare skrivit om 
att jag klippte av en topp från en kaktus,
lät biten torka ordentligt innan jag satte ner den i jorden 

- och voilà, såhär bra blev det:




Den kvarvarande stumpen har tagit betydligt längre tid på sig 
och har bara några små knubbiga förgreningar.




Nu har jag drivit det hela ännu ett steg längre
för jag klippte ner en lång stängel i hela fem mindre bitar
som jag satt ner i jord
(jag höll noga reda på vilken ände som ska vara uppåt).

Om det lyckas ska jag fortsätta med de tre längsta stänglarna på moderplantan
som nu ser lite tanig ut.




Ni är kanske sådana som ägnar stora delar av er fritid åt fönstertvätt.
Jag tillhör inte den skaran 
så jag får förlita mej på att jag i det här inlägget 
har lyckats förleda er uppmärksamhet 
från mina fönsterrutor till kaktusplantorna.




Ha en fin tisdagskväll!









Kommentarer