Rosmarin i påskskrud





När jag handlade inför påsken 
tänkte jag på att det inte bara var min kundvagn som fyllts med 
färska kryddor.
Vi delar väl alla en längtan efter smaken av grönt och färskt den här tiden på året.




Mina påskgräs blev halvlyckade kan man säga, 
så rosmarinkrukan på köksbänken har istället fått några fjädrar.




När jag går förbi kan jag inte låta bli att dra lite med handen över krukan
för att få känna den härliga doften.
En del av den lilla plantan hamna på lammsteken
tillsammans med vitlök och citron
men det blir först på söndag så till dess får den agera påskprydnad.




Idag är det en vecka sedan dådet i Stockholm.
Redan samma dag fanns en bild på Insta av ett vackert dukat bord 
med budskapet att trots det onda som hänt ska vi träffa vänner, 
vi ska dricka skumpa, vi ska prata, vi ska skratta
för vi vill inte att det onda ska vinna över det goda.

Precis så,
njut av påsken vänner!



Kommentarer