De fina husens dag







Förra veckan deltog jag i möten i anslutning till Nordiska rådets session
och kunde bonga
Helsingfors vackraste hus.
under en och samma dag.




Först ut slottet.
Lite lustigt att en republik har ett slott eller hur?




Fantastiska blomsteruppsättningar i varje hörn
i det ganska nyrenoverade slottet.




Om man har en blogg att sköta 
får man ta sig en smygtitt i presidentens representations-arbetsrum.




Snyggt med de mörkblå väggarna och fint när solen sken in.




Även den ljusbruna färgen,
som för ett antal år sedan hade kallats kaffe-latte,
faller mej i smaken när den kombineras med mörkblått.




Sedan över till det nyrenoverade riksdagshuset.
Fråga mej inte varför den enda kvinnan bland statyerna måste stå med ryggen till.




Näst i tur stod den svenska ambassaden,
mycket vacker den med.




Jag smakade aldrig på den överdådiga buffén 
eftersom vi skulle vidare på en middag ...




 .... i regeringens nyrenoverade representationslokaler i Smolna
där det först bjöds på fantastisk musikunderhållning.
De här två musikerna lät som en hel symfoniorkester.







Så en god middag
med ny musikunderhållning.





Hå, hå efter en sådan arbetsdag är man matt av husintryck.

Jag vill inte verka bortskämd
och visst har jag tur som får vara med om så mycket via mitt jobb,
men, men.... som ni vet tycker jag att fiskeliv hemma på landet
är den verkliga lyxen.



Ha en fin onsdagskväll!










Kommentarer

Ja jag vet det. Fast wooow vad du får vara med om. Trevligt. Kraaaam Pia