Månsken






I går kväll badade vi bastu i det fantastiska
månskenet.

Skymningen faller ju snabbt nu 
och det mörknade medan vi eldade bastun.




En liknande bild av en lykta utanför bastun
har lagts upp på 4700 anslagstavlor i Pinterest.
Det är mitt rekord i Pinterest där jag inte är särskilt aktiv
utan sparar bilder mest för mitt eget minne.








Skymningen var röd
och så kröp den fram, fullmånen.




Magiskt i verkligheten!




Lyktorna som vi bär ner oss till bastun där det saknas el 
stod beredda på altanräcket.
Saknas och saknas förretsen,
vi saknar inte el ett dugg i bastun utan älskar skenet från lyktor och ljus.






Medan vi badade steg månen 
och mångatan fick starkare sken.




Uppe i stugan brukar det alltid se välkomnande ut på vägen tillbaka från bastun.
Här skulle vi minsann sakna elen, 
hur skulle jag t.ex. annars kunna blogga :-)?








Ha en skön söndag, vänner!





Kommentarer

Du påminner mig ofta om bastubadandet som tyvärr uteblir här. Jag saknar det. Underbara bilder. Kraaaam Pia